tirsdag den 3. januar 2017

Hvem si’r man ska’ ha’ slips og briller

Tju bang chokolademand! I sommer fik jeg en lækker lille (stor) nevø. Han er rund og trind og med elastikker alle de rigtige steder - og så er han rødhåret!
Min morfar var rødhåret, og min mor lovede ham fire rødhårede dattersønner, men gav ham tre lyshårede piger i stedet. Men NU kunne min søster altså, 18 år efter Morfars og syv år efter mors død, levere en rødhåret knajt.

Denne rødhårede knajt skal døbes, i familiens overleverede 36 år gamle, hæklede dåbskjole som min Mormor lavede da min søde kusine Tove skulle døbes.
Sådan et gammel stykke tøj har været rundt omkring, halvt forsvundet, fordoblet og lånt ud, og vores bette knajt er nummer jeg-ved-ikke-hvor-mange der skal døbes i den. Han skal jo selvfølgelig ikke have den på hele dagen, så derfor har hans mor bestilt et hæklet slips efter KreaManias opskrift.

Meget meget let at lave, jeg tror ikke at det tog en time. At knægten så endte med heller ikke at have det på en hel time, er noget helt andet. Han sov sig fra langt det meste af festen, det lille (store) pus.

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar