tirsdag den 16. august 2016

Something's ROTTEN in the state of Denmark

Kort efter at jeg var blevet færdig med de to aber til min svigerinde, fandt hun og brormand ud af at de faktisk kendte en mere der godt kunne bruge en. Så selvom jeg ikke havde overvældende lyst til det, så tog jeg mig nu, endelig, tid til at lave endnu en abe. Og typisk nok kom jeg helt til tredjesidste omgang på det sidste ben (som er den sidste del jeg lavede) på det nøgle brunt garn, jeg havde liggende...


Nå, men nok om de ærgrelser. Den lokale garnpusher bestilte det gerne hjem til mig, og så er jeg lige vidt i forhold til at udrydde det garn.

Jeg fik dog smidt andre stumper ud for samme svigerinde var faldet for The Book Rat på supergurumi, og det var da en fornøjelse at lave noget der ingen tid tog og nærmest kun krævede nål for at fæstne ender.

Den første rotte fik lov at bo midlertidigt i en fjollet bog - de passer meget godt sammen.


Da det nu gik så hurtigt og nemt, besluttede jeg at lave en mere, men jeg var lidt nervøs for om der nu også var gråt garn til den. Derfor fik nr. to en stribe midtpå, og blev smallere om livet. Det betyder ikke så meget, når det nu skal indeni en bog alligevel.


Nr. to kom i en bog hvor personerne nok har været vant til rotter, men historien bestemt ikke er noget at grine af. Den var min mors yndlingsbog, og den er læst omtrent til laser.



(Den ser ret klemt ud allerede, den nederste)

Ja, også kunne jeg da også ligeså godt få brugt det lysegrå garn også. Den ligger her i Brick Lane (der også er en anbefalelsesværdig bog). Og så syntes jeg alligevel at det var lidt helligbrøde at smide sådan en rotte ind i en klassiker som Tine. Så tænker jeg at George og Lennie bedre kan tage det, selvom det bestemt heller ikke er en morsom historie. Men Lennie ville nok godt kunne lide den.


Og så var det så at svigerinden mindede mig om det jeg helt havde glemt: nemlig at hun gerne ville have en sort en. Og her havde jeg siddet og hakket mig igennem tre og tænkt: "Sorte rotter, de er for dystre. Minder for meget om den sorte død."

Men altså, en sort blev det også til. Og den fik lov at ligge i en bog jeg endnu ikke har læst, men som jeg synes er meget smuk.


Undervejs lavede jeg en hurtig oversættelse af opskriften, kun for bagefter ved et tilfælde at falde over en dansk udgave af mønsteret.
Men, eneste forskel er at jeg har brugt brugt hæklenål str. 2 og (surprise) bomuld 8/4.
Undervejs fik jeg altså udryddet to grå og en laksefarvet rest. Endnu noget at være lidt vild med.

Bogrotten er da sjov!

- Line





Ingen kommentarer:

Send en kommentar