onsdag den 30. september 2015

Daaaaa-da-da-da-da-da-da-da'-da-da-daaaaa

Hmm, en rent instrumental melodi: Ravels Bolero, for jeg har lavet mig en bolero af Drops Alpaca.



Jeg har, også denne gang, haft arbejdet liggende længe og gået lidt til og fra. Men en god gang uld til om skuldrene når det nu bliver koldt i det, det er ikke at kimse af. Og så det dejligt bløde garn! Vild med det, det er hvad jeg er.

Boleroen er strikket efter denne opskrift i str. m.

Opskriften på hjemmesiden var på en kortærmet bolero, men jeg ville gerne have længere ærmer og har derfor lavet ærmer efter denne opskrift:
Slå 48 m op på pind 3,5 og strik 8 pinde glat og 1 p ret fra vr-siden. 
Fra 12. p tages 1 m ud i hver side på hver 6. p i alt 9 gange. 
Herefter tages 1 m ud i hver side på hver 4.p i alt 6 gange - der er nu 78 m. 
Strik 2 cm og luk af til ærmekuppel i hver side på hver anden pind: 3 m 1 gang, 2 m 4 gange og 1 m 6 gange. Videre lukkes der 2 m af i hver side 4 gange, derefter lukkes 3 m 1 gang i hver side. 
Luk de resterende masker af.

Ud over de længere ærmer vil den opmærksomme betragter også se at jeg har undladt at strikke en kant i en anden farve - ganske simpelt fordi jeg ikke ville have et nøgle liggende hvor jeg kun havde brugt den smule.

Boleroen skal lukkes med en broche, og så sidder den rigtig flot til.
På billedet er to bud - begge arvestykker. Sommerfuglen fik min mor af min farmor og farfar for mange år siden, og jeg var så heldig at få lov at vælge den i mors smykkeskrin. Den anden kommer fra min far - hvor han har den fra, skal jeg ikke kunne sige, men pæn er den.

Men nu kan kulden bare komme an!

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar