onsdag den 21. januar 2015

Den Lille Milde og den Lille Vilde


Nu er det nærmest en skik at der er noget hjemmelavet med af en eller anden art, når der er særlig grund til at give niecerne gaver - og den lille niece har, og jeg skammer mig over det, vist ikke fået helt ligeså mange umotiverede gaver som den ældste (vores første baby) fik da hun var lille.

Så da der var etårs-fødselsdag, måtte der noget til!

Jeg var faldet over de her Sleeping Buddies for lang tid siden og syntes bare at de var helt vidunderlige! Jeg overvejede at gøre som hende der har kreeret dem - fylde lavendel i - men, altså, babyers tøjdyr skal vist helst kunne vaskes og sådan noget, så det droppede jeg igen. 
Og, ja, det der med sporting weight gad jeg ikke lige gå nærmere ind i hvad var, så igen tyede jeg til bomuld 8/4. Det ved man hvad er.

Jeg har brugt en lille uges tid på dem, og lærte et nyt trick undervejs, nemlig det med at lave lange løkker når man hækler (se nedenfor for min instruktion til det).




Den lille Milde har jeg kopieret så nøjagtigt jeg kunne, fra forlægget. Blomsterne var der dog ingen opskrift på, men se længere nede.


Den lille Vilde har jeg faktisk selv opfundet, og jeg er ret godt tilfreds. Egentlig havde jeg tænkt at det skulle være en tiger (derfor den orange farve) men jeg kunne ikke helt finde på en god måde at lave striber, så det blev til en løve i stedet.



Da jeg var færdig, skrev jeg til ejeren af bloggen hvor jeg fandt dukkerne for at spørge om jeg måtte oversætte og bruge opskriften på min blog - det måtte jeg da gerne, men hun foreslog at jeg lige tjekkede hos www.topping.dk/blog først. Og her var der en opskrift på dansk.


- Line


Manke på den lille vilde:

Hætten er kun 16 rækker i stedet for de 18 der står i opskriften. Fra vr-siden hækles to rækker med løkker.
Det er en lidt ændret fm der skal til:


Garnet ligger over fingeren. Stik nålen gennem m fra forrige omg,  og få fat i garnet bag fingeren i stedet for foran. Der er nu to løkker på nålen. Gør færdig som en alm fm.



Blomster til den lille milde:

Har skilt garnet så jeg har hæklet med 2 tråde i stedet for fire.
1   1.   omg. 5 fm i magisk ring
2   2.   omg. 2 fm i hver m
3   3. omg. *3 dstm i første m, 1 km i næste m* gentag 5 gange

Bryd garnet og luk af


Ingen kommentarer:

Send en kommentar