mandag den 15. september 2014

Glimrende!

Det her lille projekt har været overvældende længe undervejs, når man tænker på, hvor nemt og hurtigt det egentlig er overstået. Og nu, hvor jeg endelig er færdig, har jeg de fineste fyrfadsstager, som jeg lige skal finde en plads til.

Første udfordring er at samle glas sammen, men det gik fint. Jeg fik hurtigt samlet en lille flok, fordi Lillefisen engang imellem spiser noget frugtmos, som kommer i sådan nogle små glas, som lige netop passer i størrelsen til fyrfadslys. Jeg fik endda også nogle glas forærende rundt omkring, så jeg kan lave flere, hvis jeg vil, og det tænker jeg, at jeg måske vil. De ville fx være fine værtindegaver (hvis jeg nogensinde fik taget mig sammen til at være sej nok til at huske den slags), og så ville de også være fine til jul.


Kunsten er ikke stor. Faktisk er det så nemt, at jeg ikke engang har taget step by step billeder, for det kunne jeg ganske enkelt ikke nå. Man tager lidt flydende hobbylim på en pensel og maler på indersiden af glasset. Jeg har påført det sådan lidt ujævnt, men man kan også lave en skarp kant med lidt malertape alt efter smag. Inden limen tørrer, hælder man en passende mængde glimmer i glasset og "vælter" det rundt, så det sætter sig i limen. Eventuelt overskydende glimmer kan hældes ud og tilbage i bøtten.


Når limen er tør, har man de fineste fyrfadsstager. Som sagt ville de være fine til jul, hvor man kan lave dem med guldglimmer, hvis det lige passer bedre til ens julepynt. Tænker også at de kunne være ret så festlige på havebordet til sommer, hvis man laver et rødt og et blåt osv.


- Britt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar