søndag den 24. august 2014

Om en herre kæk og bold, om den tapre Tordenskjold

Jeg kunne ikke komme i tanke om andre sange om bolde.
Det var så mit første syprojekt uden at have mor i baghånden - og derfor også mit første syprojekt i langt over 5 år, måske siden jeg syede en nederdel i '03.

De der tillæg der er med ugebladene nu og da, er af svingende kvalitet. Men jeg fik for nylig fingrene i et hvor der var et mønster til et betræk til en fitnessbold!
Og oven i købet lige i min størrelse, 65 cm i diameter.

Det havde jeg længe gået og overvejet - på den der "det kunne da være sjovt, men bliver nok ikke til noget"- måde. Nu blev det altså til noget alligevel. Stoffet har jeg købt pr. postordre fra Stof og Stil, mønsterpapiret har jeg fået af Anne, desværre uden tern hvilket gjorde optegningen af mønsteret noget mere drilsk - matematikken har jeg så selv udført (med hjælp fra geogebra, for dovenskabens skyld). 
Jeg skal nok undlade at komme med udregninger her, men jeg fandt altså ud af at cirkelbuen hørte til en cirkel med en radius på 82 cm, og det blev så tegnet op ved hjælp af et stykke garn, klippet ud og... klippet ud i stof.

Desværre har jeg helt glemt at tage billeder undervejs. Lad det være nok at jeg fandt ud af at træde maskinen (som jeg jo iøvrigt også har fået af Annemanden) helt selv, og fandt ud af at lave en spole med undertråd tråd helt selv, og fik løst det der problem med for løse sting - helt selv. Og kom over det med at maskinen ligesom slugte tråden.

Betrækket passede rent faktisk, og nu har jeg en rigtig fin bold i stedet for den grimme lyserøde (psst, sig ikke til Musen at jeg har sagt den var grim). Jeg er rigtig godt tilfreds!

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar