søndag den 8. juni 2014

Stedfars dag

Ja, nu har vi jo ingen far. Men en rigtig god papfar i hans sted. Jeg omtaler ham stadig som papfar, gammel vane tror jeg, men det sidste stykke tid er jeg begyndt at hælde mere til stedfar. Det er han jo nu, i fars sted.

Han har fornylig aftaget min svogers gamle telefon og investeret i et af de der smarte covers hvor det er en plade man smækker hen foran skærmen. Men, men, men... han har åbenbart meget skidt i lommerne (brystlommen, der også ofte fyldes med hans bedstebørns sutter), så der kommer snavs i samlingerne på telefonen.

Faktisk har han flere gange efterspurgt en sok til sin telefon som den jeg har lavet til mig selv. Og nu blev det så, som afslapning efter overstået censor-tjans.

Bomuld 8/4, dobbelt tråd på hæklenål 3½.
1: Slå 13 lm op og hækkel stm langs den ene side,  to stm i enden og så tilbage langs den anden side, sluttende med 2 stm i enden.
Nede i bunden er *1 fm, 1 stm, 1 dbstm, 1 stm* gentaget hele vejen rundt, og så en omgang *1 dbstm, 1 stm, 1 fm, 1 stm*. Det fik ikke den ønskede bølgeeffekt, 
2-12: stm i bagerste kæde (12½ cm)
13-15: stm i begge kæder. Den er nu ca. 14 cm lang.
16: stm langs den ene side (14 m)
17-19: stm frem og tilbage langs den ene side, mens der tages 1 m ind i hver side på hver række. (7 m)
20:  3 fm, 3 lm, spring 1 m over, 3 fm.
Bryd garnet og luk af. Der syes en knap på midt for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar