lørdag den 10. maj 2014

Lige til at savle over

Den nyeste opdagelse (ok, ofte er jeg lidt længe om at overgive mig til sådan noget moderne halløj) er Pinterest. Hvilken uudtømmelig guldgrube af ideer og inspiration! Og med den fantastiske egenskab at man kan gemme det man finder, så man ikke skal lede efter det igen - men det behøver jeg nok ikke at fortælle mere om.

Så sidder man der og roder rundt i håndarbejdsopskrifter og meget af det er tøjdyr og ting til børn. Så jeg er bare glad for mine tre små niecer!

Søster Britt mente heldigvis også at savlesmækken fra Hendes Verden var rigtig fin, og med en barnedåb der nærmer sig, er sådan en jo meget mere passende end de købte.

Jeg har jo altså stadig masser af 8/4 garn liggende i min kasse, så jeg kunne ligeså godt komme i gang. Den viste sig så at tage en lille aften at lave. Og dette blev resultatet:


Når det nu gik så hurtigt, tænkte jeg at en hvid også kunne være meget fin. Det blev så det jeg tog mig til på PR-møde hvor vi blev informeret om næste års arbejdstider. 

Efter at have lavet midten, fik jeg bare denne gang startet fra vrangsiden. Jeg korrigerede lidt for det ved at hækle i forreste kæde i resten af mønsteret. Så er de heller ikke ikke helt ens. 


Man kan godt se forskellen, synes jeg, men jeg gør det lige lidt tydeligere alligevel.


Søster blev glad for dem, så er det bare spændende om den lille blomst kan passe dem og hvor meget gavn de gør, nu de jo ikke er vandtætte.

Men fine, det er de!

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar