mandag den 21. april 2014

Gang i gryderne

Det har bare været så dejligt med denne påskeferie. Den var tiltrængt efter en tænderudtrækkende uge op til.
Det er blevet til pasning af Annes piger, marked i Forum, Nationalmuseet, afholdelse af den fødselsdag som jeg skyldte (fra august)... og jeg vil da lige prale af at det lykkedes mig ret godt at time roastbeef, kartofler og sovs - pænt tilfreds når det nu er første gang jeg helt selv har skullet stå for gæstemad der ikke var en gryderet.

Jeg har ikke rørt ved arbejdet i hele påsken, kun ganske få timer på anden påskedag er det blevet til. Til gengæld har jeg fået lavet mig et sæt grydelapper - jeg havde helt glemt at jeg smed de gamle ud inden jeg flyttede fra Horsens. "Jeg kan jo sagtens nå at lave et nyt sæt!" Bah, det blev det jo så ikke til...

Men, men, men... dem jeg lavede til vores Claus sidste år, var jo ganske nemme at komme igennem, omend ikke lige mit farvevalg (selvom det jo strengt taget var mig der valgte farverne).
Under alle omstændigheder har de vist sig at have en god størrelse:)
 
Så da jeg havde passet Musen og Loppen mandag-tirsdag (og hvor var det hyggeligt, med bagning og tegning og hygge), fandt jeg opskriften fra Stof og Stil frem igen og gik i gang med et sæt hæklet med de garner jeg nu havde liggende. Endnu en oprydning.
Måske er de ikke smukke, men farverige er de da. Og jeg har gang i endnu et sæt, endnu mere spraglet.


 
- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar