torsdag den 22. august 2013

Prinsessen og det halve kongerige

Vi har en rigtig sød gammel mormor der for et år siden kom på plejehjem. Anne og jeg så det i lørdags, og det ligner virkelig hendes hjem.

Jeg er rigtig glad for min mormor, og jeg husker så mange hyggelige og sjove ting vi har lavet med hende mens vi voksede op. Ja, hun og morfar forsynede os med en fast base mens vi flyttede på kryds og tværs i landet. At kunne komme på sommerferie hvert år med besøg på Trillen var virkelig guld værd.
Nu er det længe siden vi sidst var på ferie hos hende. Mormor har, som sagt, forladt vores barndoms faste base og barndommens land er ladt bag os. Dengang var det hende der forkælede os, forsynede os med hjemmestrikkede sokker og halstørklæder osv. og nu kan vi jo så gøre lidt gengæld. I vinters så Mormor så det svøb jeg havde lavet til Prinsesse Loppe, og hun fremsagde et ønske om et tørklæde hun kunne have over skuldrene i sit nye hjem.

Og det er da min mindste kunst! Jeg ved at rød er en farve som hun sætter stor pris på, og jeg synes at Kongeriget er sjovt at lave. Til Mormor blev det et halvt kongerige.
Med hjælp fra opskriften fra Familiejournalen strikkede jeg kun halvdelen af midterfeltet, indhegnet af borter på de to af siderne. Jeg brugte noget strømpegarn der tilfældigvis var på tilbud. Det havde en flot mørkerød farve, men er lidt kradst i det… men altså, sålænge hun har en trøje på, så håber jeg at det går alligevel.

Efter at have strikket (og det gik faktisk ret hurtigt), spændte jeg det op. Og færdig arbejde!
 
- Line
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar