tirsdag den 6. august 2013

Olivia

En af de ting, som i første omgang åbnede mine øjne for blogverdenen var faktisk waldorfdukker.
For det var i min jagt på en fin fødselsdagsgave til Musen at jeg opdagede de smukke dukker og straks forelskede mig i dem og de fine blogs, som dukkesyersker så ofte har.
Her flere år senere er jeg nu sprunget på både blogvognen og dukkevognen, om jeg så må sige.

Jeg har tidligere vist de babydukker jeg har syet nogle stykker af og nu, da jeg endelig har fået syet hende noget tøj, vil jeg også præsentere jer for Olivia, som er min første "store" dukke.



Olivia er syet som en mellemting mellem to opskrifter, en fra Joys Waldorf Dolls, som er en engelsk side med alt hvad en dukkemagers hjerte kan begære (blandt andet komplette pakker med alt man skal bruge til en dukke, hvilket er rigtig smart når man skal prøve første gang) og så selvfølgelig den fra bogen Tusindfryds Dukker af Wenche Steensen.

Olivia var både udfordrende og sjov at sy og hun var al ventetiden værd, for Musen elsker hende.
Hun er lavet med lys hud, blond hår og blå øjne, ligesom Musen selv, og har også fået en kjole magen til en jeg har syet til hende.



Musen har selv døbt Olivia, hun er opkaldt efter en af veninderne i børnehaven, som vist også tit har sidefletninger.

/Anne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar