mandag den 17. juni 2013

Fafanter



For sådan en tre-fire år siden fik niece, årgang 2009 (Musen) en hæklet elefant lavet efter en opskrift fundet på Kvicklys hjemmeside. Elefanter blev på en måde sådan til noget lidt indforstået mellem os alle sammen. Lillepigen kaldte dem fafanter, og der kom en masse sjove udtalelser fra hende om de store grå dyr. Siden fulgte flere elefanter i samme størrelse og nogle stykke i halv størrelse (enkelt garn og mindre nål).

 Nu er der jo så kommet en niece mere, årgang 2012 (Loppen):) Og hun skal jo ikke snydes.
På en af de grå dage i februar så jeg så en anden hæklet elefant i vinduet hos Stof2000 i Holbæk. Opskriften kan købes hos Stof og Stil for omkring en tyver – og så får man også en opskrift på en sød lille mariehøne.
Denne elefant skulle være en rigtig sommerelefant, så jeg tænkte rød, orange og gul (orange garn var faktisk lidt svært at finde i en fysisk butik). Gult garn fandt jeg i posen med garn fra mor, og eftersom det kommer derfra, kunne elefanten jo ikke andet end at blive i familien.
Den herlige dovne, vældigt indtagende solskinselefant er ca. ½ meter lang, og jeg glæder mig til at se den lille med den, men det må lige vente til jeg kommer til Sjælland næste gang.

- Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar